Výhybky, přejezdy, nástupiště. Co všechno stihla Pedasta za minulý rok?

Výhybky, přejezdy, nástupiště. Co všechno stihla Pedasta za minulý rok?

Článek PEDASTA - Novinky ze staveb

Aktualizováno 17. 7. 2024

V průběhu března minulého roku provedla Pedasta opravu výhybek v Děčíně. Došlo k demontáži starých výhybek a montáži nových, úpravě železničního svršku, konkrétně výměně kolejového lože, a výměně pražců a kolejí.

V železniční stanici Cheb bylo ve dvou etapách opraveno sedm výhybek. Součástí prací byla výměna pražců, kolejnic, kolejového lože, svařování, navařování srdcovek a úprava GPK. Práce provázely výluky dlouhé v první etapě 20 dní a ve druhé 25 dní.

Během léta byly zrekonstruovány dva přejezdy na trati Mladá Boleslav - Stará Paka. Součástí prací byla i výměna kolejí a úprava vozovky v okolí.

Ve Zruči nad Sázavou, na trati Hodkov - Želivec proběhla obnova koleje, včetně výměny pražců a kolejí. Podobně také na trati Bavorov - Strakonice byla provedena výměna kolejí, pražců, a zhutnění a výměna stěrku pomocí stroje ASP. V Novém Bydžově kolejáři kompletně vyměnili dvě výhybky i s přípojnými poli a kolejovým ložem. Byla provedena úprava GPK a svařovací práce. Na trati Tábor - Bechyně od května do září 2023 Pedasta prováděla vybudování bezbariérového přístupu na nástupiště a zvýšení bezpečnosti silniční i kolejové dopravy. Společně s tím byla provedena i rekonstrukce přejezdové konstrukce, sanace železničního spodku, odvodnění pomocí zpevněných příkopových žlabů a trativodu, zřízení bezstykové koleje a prodloužení nástupiště. 

Na trati Blíževedly - Česká Lípa byly zrekonstruovány dva úseky po sto metrech, byly demontovány staré koleje, opraveny náspy a položen nový železniční svršek. 

Na rozsáhlých opravách přejezdů na Karlovarsku Pedasta pracovala v několika blocích, aby byla renovace efektivní. Práce zahrnovaly výměnu kolejí a pražců, výměnu přejezdové konstrukce a důkladnou úpravu kolejového lože.

Spolu s kolejáři z CH&T Pardubice Pedasta spolupracovala na výstavbě a obnově kolejí ve Vozovně Hloubětín.  V létě 2023 také pracovala na novém nástupišti v železniční stanici Roztoky u Křivoklátu, na rekonstrukci mostu v Martinicích v Krkonoších, na opravě propustku v Opočně nebo na betonovém parkovišti v Ústí nad Labem. Pedasta se také podílela na výstavbě areálu pro RegioJet, který se nachází v Praze Malešicích. Areál bude sloužit pro obracení a servis vlakových souprav. Součástí výstavby bylo také vybudování zázemí pro strojvůdce i palubní personál. Došlo k rekonstrukci čtyř nástupišť, která bude společnost RegioJet využívat. Položilo se kanalizační a vodovodní potrubí, které disponuje přípojkami k jednotlivým vagónům. Mezi nástupišti byly položeny panelové plochy z betonu, které budou sloužit pro pohyb personálu a elektrických vozíků, pro úklid a doplnění cateringu.

Na trati České Budějovice - České Velenice Pedasta ve spolupráci s firmou Firesta a.s. prováděla úpravu železničního svršku i spodku, došlo k výměně kolejí, pražců a kolejového lože. Součástí byla také oprava mostu, kde Pedasta provedla úpravu přechodových oblastí a zarovnání.

V Depu kolejových vozidel v Ústí nad Labem bylo provedeno hned několik prací. Patřila mezi ně rozsáhlá rekonstrukce kolejí mezi halou a stavebními objekty, a také rekonstrukce těchto objektů, čímž došlo k modernizaci a zdokonalení infrastruktury a vylepšení funkčnosti a bezpečnosti objektů. Součástí byly také stavební úpravy točny pro lokomotivy, rekonstrukce paprsku točny a zřízení nového paprsku, tedy rozšíření kapacity točny. V rámci stavebních úprav byly vyměněny pražce, kolejnice, bylo upraveno kolejové lože a byly provedeny další související úpravy.

Na železniční trati Domažlice - Planá bylo zrekonstruováno nástupiště a přejezd v Boru u Tachova. V pardubickém Depu kolejových vozidel Pedasta opravovala výhybku, součástí byla výměna pražců a oprava rozchodů na točně.