Ve středu 26. dubna byla slavnostně zprovozněna stavba obchvatu Kojic, jejímž zhotovitelem je sdružení firem Metrostav Infrastructure a CH&T Pardubice. Stavba, která se začala realizovat již v září roku 2021, má délku trasy 2,955 km a její součástí jsou tři mosty, dvě protihlukové stěny a dvě okružní křižovatky.
První část modernizace silnice II/322 tvoří úsek silnice Chvaletice – Kojice, druhou etapou byl samotný obchvat Kojic a třetí etapa zahrnovala úsek silnice II/322 od křižovatky s III/3224 po nový obchvat Kojic.
„Obchvat Kojic je první velkou stavbou, kterou se nám v letošním roce podařilo dokončit a uvést do provozu a jednoznačně patří vedle přivaděčů na dálnici D35 mezi ty nejzásadnější a v mnoha ohledech z hlediska přípravy a následné realizace mezi nejnáročnější. Pro řidiče se velmi výrazným způsobem zrychlí cesta mezi Pardubicemi a Kolínem a obyvatelům Kojic přestanou pod okny projíždět nejen osobní, ale také nákladní automobily, což bude mít pozitivní vliv na bezpečnost provozu a snížení hladiny hluku v obci, čemuž pomůže také vybudování protihlukových stěn,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Stavba má velký dopravní význam v přímém dopravním spojení na ose Pardubice – Kolín s napojením na dálnici D11. Na současnou trasu silnice přes Kojice se obchvat z obou svých konců napojí kruhovými objezdy.
„Tato stavba pomůže snížit dopravní zátěž v centru Kojic, což zlepší životní prostředí a zvýší zároveň bezpečnost. Navíc díky snadnější a rychlejší přepravě zboží a pohybu personálu, bude přinášet toto dílo i ekonomické výhody místnímu regionu. Samotné předání do provozu je tak významným krokem pro rozvoj celého Pardubického kraje a jsem hrdý na to, že se nám podařilo tuto stavbu dokončit ve smluvním termínu a maximální kvalitě,“ říká Ing. Richard Rakouš ze zhotovitelské firmy Metrostav Infrastructure.
„Samotné řešení přeložky silnice slibovalo velmi zajímavé a nelehké zakládání tělesa vozovky včetně doprovodných staveb. Díky zkušenostem, které společně s našim partnerem ve sdružení Metrostav Infrastructure máme, se celému týmu podařilo s nástrahami vypořádat a realizovat velmi zajímavou a netradiční stavbu. Pevně věříme, že souběh silnice s železničním koridorem je pro obec tím nejlepším řešením. Velké poděkování patří všem stavbařům, zástupcům investora, technickému dozoru a v neposlední řadě starostovi a občanům obce Kojice!“ doplňuje Richard Čapek, ředitel divize Silniční stavby společnosti CH&T Pardubice.