V Železniční stavbě roku 2023 jsme bodovali hned dvakrát

V Železniční stavbě roku 2023 jsme bodovali hned dvakrát

Článek CH&T Pardubice - Zajímavosti

Aktualizováno 31. 1. 2024

V soutěži Železniční stavba roku 2023, pořádané Správou železnic, jsme se umístili hned ve dvou kategoriích - Rekonstrukce a opravy budov a Liniové stavby.

Rekonstrukce výpravní budovy pardubického nádraží

V kategorii Rekonstrukce a opravy budov převzala ocenění za opravu památkově chráněné výpravní budovy pardubického nádraží společnost CH&T Pardubice. Obnovou prošel interiér i exteriér bývalého hotelu. Teď slouží jako vzdělávací centrum Správy železnic, v přízemí lidé znovu najdou restauraci, bývalé kino Svět bude sloužit jako multifunkční sál. Původní stavba začala fungovat v roce 1958. Stavba architektů Karla Řepy, Karla Kalvody a Josefa Dandy je památkáři vnímána jako nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu. „Je to pěkná zpětná vazba pro naše lidi, když nás investor nebo porota takhle ocení. Vědí, že to, co dělají, má opravdu smysl. Nebylo to lehké, vzhledem k tomu, že to byla památkově chráněná budova a v té době ještě žil syn architekta Karla Řepy, Miroslav Řepa, ale naštěstí jsme se naladili na stejnou notu. Architekt Řepa stavbu vedl a věděl, co a jak přesně chce, takže jsme se společně sladili a pak z toho byla super spolupráce“, uvedl Pavel Mužík, předseda představenstva společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice. Rekonstrukci realizovala firma CH&T Pardubice spolu se společností EUROVIA CS v režimu Design & Build. Celkové investiční náklady přesahují 570 milionů korun.

 

Rekonstrukce trati v úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí

Vítěz kategorie Liniové stavby je rekonstrukce trati v údolí Tiché Orlice mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V této stavbě byla společnost CH&T Pardubice partnerem ve sdružení dodavatelů Společnost Brandýs (EUROVIA CS, a.s., Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., Elektrizace železnic Praha a.s., GJW Praha spol. s r.o.). Ekonomickým ředitelem stavby byl Přemysl Krejsa z divize kolejových staveb CH&T Pardubice, podílely se i divize mostních a pozemních staveb, a také společnost Hroší stavby Morava. Rekonstrukcí prošel téměř desetikilometrový úsek. Díky obnově železniční infrastruktury byly odstraněny propady rychlosti a zvýšila se bezpečnost i plynulost dopravy. Zmodernizovaná je brandýská stanice, nástupiště i podchod, výpravní budova má novou fasádu a okna.