Solnice. Dokončení železničního mostu.

Výzva přijata a výstavba mostu úspěšně dokončena.

Článek CH&T Pardubice - Novinky ze staveb

Aktualizováno 29. 9. 2024

Je to poměrně velká stavba. Nejen, že se zde nachází vcelku velký dvoukolejný železniční most, ale i 200 m opěrných stěn, takže pro nás zajímavá stavba plná výzev.

Přečtěte si krátké shrnutí zajímavé stavby v Solnici očima Petra Jelínka, stavitele za mostní stavby, k dokončení železničního mostu.

"V celkem šibeničním termínu se nám podařilo úspěšně dokončit stavbu dvoukolejného železničního mostu v průmyslové zóně v Solnici. Výstavba mostu pro nás znamenala technicky náročný projekt, zejména díky použití jednostranného bednění. Bednění je atypické tím, že díky své výšce čelí obrovskému tlaku na spodní část, a proto musí být dobře ukotvené. K jednostrannému kotvení se přistoupilo i z důvodu využití stříkaného betonu. Tato technologie byla zvolena i kvůli požadavkům investora na design mostu, který měl připomínat prefabrikát s čistým pohledovým povrchem. Určení správné receptury betonu pro dosažení požadované kvality povrchu byl klíčový, provedli jsme několik zkušebních vzorků, které nás ve finále přivedli k úspěšné realizaci.
Výzvu jsme přijali a výstavbu mostu úspěšně dokončili (19. 9. 2024). Bylo to jen tak tak."